Emilia Ojala: Saavutettavuus ja sen valvonta

Livestream-tallenne, jossa lakimies Emilia Ojala Etelä-Suomen aluehallintovirastosta pitää esityksen ”Saavutettavuus ja sen valvonta”. Emilia Ojala kertoo mihin saavutettavuuden huomioon ottamisella pyritään sekä hänen yksikkönsä työstä valtakunnallisena valvovana viranomaisena. Saavutettavuus on verkkomaailman esteettömyyttä, muistuttaa Ojala. Esitys on osa Digitaalinen saavutettavuus -koulutuspäivää, jonka järjestävät Helmet-kirjastojen seudullinen koulutusryhmä ja aluehallintovirasto 22.9.2020 Pasilan kirjaston auditoriossa.

Mitä on saavutettavuuden huomioiminen digitaalisissa palveluissa? Aamupäivällä koulutuspäivässä kuultiin digitaalisen saavutettavuuden lainsäädännöllisistä perusteista sekä verkkopalveluiden suunnitteluvaatimuksista. Iltapäivän osuudessa tutustuttiin digitaaliseen saavutettavuuteen käytännössä.

Koulutuspäivän kaikki esitykset
Saavutettavuus ja sen valvonta (pdf)
Saavutettavuusvaatimukset.fi-sivusto
Saavutettavuus – yhdenvertaisuutta digitaalisessa yhteiskunnassa -video