Eeva Saranpää & Marianna Aromäki: Kuvakirjojen hyödyntäminen varhaiskasvatuksessa ja opetuksessa

SEVAO-lukuhankkeen lukukoordinaattorit varhaiskasvatuksen opettaja Eeva Saranpää ja luokanopettaja Marianna Aromäki Seinäjoelta pitävät esityksen ”Mitä me luetaan tänään? – Kuvakirjojen hyödyntäminen varhaiskasvatuksessa ja opetuksessa”. Kuvakirja on muutakin kuin lyhyt kuvitettu tarina. Lukukoordinaattorit Eeva Saranpää ja Marianna Aromäki kertovat kokemuksistaan kuvakirjojen monipuolisesta hyödyntämisestä eri ikäisten lasten opetuksessa. Esityksen lopuksi mukaan liittyvät Mervi Heikkilä ja Emilia Koski, joiden kanssa esiintyjät purkavat chatista tulleita katsojien kysymyksiä.

Esitys on osa Lukulystit / Läsfest -webinaaria, joka järjestettiin 15.-16.9.2021. Keskiviikon 15.9. suomenkielisessä ja torstain 16.9. ruotsinkielisessä webinaarissa esillä oli laaja kattaus hankkeita, käytänteitä ja tutkimustietoa meiltä ja maailmalta. Seminaarin järjesti Seinäjoen kaupunginkirjasto, jolla on lasten ja nuorten lukemista edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä. Lukulystit / Läsfest -webinaari järjestettiin ensimmäisen kerran marraskuussa 2020, ja silloinkin Kirjastokaista on Seinäjoen kaupunginkirjaston erityistehtävä kumppanina lähettämässä kaksipäiväisen webinaarin suorana.

Kaksi hymyilevää naista ulkona aurinkoisessa säässä

Lisätiedot:
Lukemisen tärkeydestä Seinäjoen kaupungin sivuilla