Blogit käytössä Jyväskylän ammattikorkeakoulun kirjastossa

Blogeja riittää, mutta vain osa niistä menestyy ja saa seuraajia ja kommentoijia. Jyväskylän ammattikorkeakoulun kirjastossa tuotetaan mielenkiintoisia ja paljon seurattuja blogeja. Yksi blogeista on erityisesti e-kirjamaailmaan keskittyvän Pirinä-blogi, jota kirjoittaa informaatikko Pirjo Pohjolainen. e-kirjateeman lisäksi Pohjolainen kirjaa blogiinsa ajatuksiaan kasvatuksesta, opetuksesta ja kirjastosta. Toinen blogeista on informaatikko Suvi Perttulan ylläpitämä Oppariblogi, joka tarjoaa vastauksia opin-näytetyön raportointia koskeviin kysymyksiin sekä vinkkejä tiedonhakuun. Videossa Pohjolainen ja Perttula kertovat blogeistaan, ja kirjastonjohtaja Teemu Makkonen taustoittaa blogien merkitystä kirjaston viestinnässä ja palvelujen avaamisessa vuorovaikutteisesti.

Pirinä-blogi
Oppariblogi