Arttu Haapalainen: Havaintoja ja kokemuksia kulttuurin TEAviisarin Kuntokouluista Pirkanmaan kunnille

Livestream-tallenne, jossa kulttuurihyvinvoinnin asiantuntija Arttu Haapalainen pitää esityksen ”Havaintoja ja kokemuksia kulttuurin TEAviisarin Kuntokouluista Pirkanmaan kunnille”. Esitys on osa ”TEAviisari ja kulttuurin sekä kirjastojen hyvinvointivaikutukset” -koulutuspäivää, jonka aluehallintovirasto järjesti 6.2.2020 Pasilan kirjaston auditoriossa.

TEAviisari on työväline kunnille ja kouluille. Tiedot kuvaavat terveydenedistämisaktiivisuutta eli kunnan toimintaa asukkaidensa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos julkaisi syksyllä 2019 ensimmäisen kulttuurin TEAviisarin tulokset. Niistä selviävät kuntien aktiivisuus ja toimenpiteet kulttuurin hyvinvointivaikutusten rakentamiseksi. Kulttuurin TEAviisari sisältää myös kirjastoa koskevia indikaattoreita. AVIen järjestämässä koulutuspäivässä tutustuttiin kulttuurin TEAviisarin avoimen verkkopalvelun käyttöön ja tuloksiin. Lisäksi kuultiin asiantuntijapuheenvuoroja kulttuurin hyvinvointivaikutuksista sekä tapausesimerkit tapausesimerkit kahdesta erikokoisesta kirjastosta.

TEAviisari-koulutuspäivän kaikki esitykset
TEAviisari