Antti Seppänen: Kirjastojen tietojohtaminen yhteistyöverkoston aloitusseminaarin avaus

Livestream-tallenne, jossa ylitarkastaja Antti Seppänen Etelä-Suomen aluehallintovirastosta avaa kirjastojen tietojohtamisen yhteistyöverkoston aloitusseminaarin.

Aluehallintovirastot käynnistävät kirjastojen tietojohtamisen yhteistyöverkoston. Toiminta käynnistettiin aloitusseminaarilla, jossa keskusteltiin tulevan verkoston toiminnasta ja erilaisista näkökulmista teemaan. Aloitusseminaari järjestettiin 4.6.2019 Pasilan kirjastossa Helsingissä.

Kirjastojen tietojohtamisen verkoston tavoitteena on lisätä kirjastojen toiminnan kehittämiseen liittyvää keskustelua sekä tietojohtamisen osaamista. Tietojohtamisella tarkoitetaan sitä, että organisaation johtaminen ja kehittäminen perustuu tietoon. Kirjastoille tietojohtaminen on ajankohtaista, sillä nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä tietoa kertyy aiempaa enemmän ja sen hyödyntäminen vaatii osaamista ja keskustelua aiheesta. Kirjastojen isäntäorganisaatiot, esimerkiksi kunnat ja korkeakoulut, johtavat toimintaansa tiedolla, jolloin vaatimukset sen suhteen kasvavat myös kirjastoissa.

Lisätiedot:
Koulutuspäivän kaikki videot