Anja Snellman: Kaikkien toiveiden kylä

Anja Snellman kertoo kirjastaan Kaikkien toiveiden kylä (WSOY, 2018). Miten massaturismi vaikuttaa pienen kylän kulttuuriin ja luontoon? Mitä ovat parhaimmillaan kohtaamisten jäljet, joita matkustaminen mahdollistaa? Anja Snellman kertoo Marko Gustafssonin haastattelussa paitsi kirjastaan Kaikkien toiveiden kylä myös rakastamastaan Kreetasta. ”Meissä on niin paljon samaa, ihan sama mistä tullaan. Kunhan annetaan aikaa sille, että ennakkoluulot ja ennakkokäsitykset muuttuu yhteisten asioiden löytämiseksi. Meillä on samanlaisia toiveita ja pelkoja ja rakkaidenkaipuuta ja unelmia – niin kuin näillä kahdella naisella”, kiteyttää Snellman. Haastattelu on kuvattu Kallion kirjaston Dekkarikirjastossa 19.9.2018.

Aistivoimainen lukuromaani kahdesta naisesta ja odottamattomasta ystävyydestä. Sitkeydestä ja elämänhalusta. Kylistä, joilla on sielu. Kreetalainen 93-vuotias Agave elää autioituneessa vuoristokylässä aasin, kanojen, kissojen ja koiransa kanssa. Eräänä päivänä hän löytää vuohipolulta pahoin loukkaantuneen ulkomaalaisen naisen, joka ei muista, miten on joutunut vuorille. Agaven ja nuoren Monikan yhden kesän mittainen, ystävyydeksi lämpenevä suhde ja risteilevät elämäntarinat ovat matka Euroopan kuohuviin vuosikymmeniin: raunioihin ja luksushotelleihin, rakkauden ja julmuuden tekoihin. (Lähde: WSOY)

Anja Snellman Kirjasampo.fi:ssä
Anja Snellman Kirjastokaistalla