Asiakkaat onnittelevat Helsingin kaupunginkirjastoa

Helsingin kaupunginkirjasto, alkuperäiseltä nimeltään Helsingin kansankirjasto, perustettiin vuonna 1860 aktiivisten säätyläisnaisten ja heidän seuransa Helsingfors Fruntimmersförening aloitteesta. Kirjaston tehtävänä oli lukuinnostuksen kasvattaminen ja ”varattomien kansanluokkien kohottaminen sivistykseen ja siveelliseen jalostukseen”. Vuonna 2010 Helsingin kaupunginkirjasto juhlii 150-vuotisjuhlavuottaan. Joukko asiakkaita lähettää videotervehdyksensä juhlivalle kirjastolle. Mukana ovat Elina Hirvonen, Juha Itkonen, Farzaneh Hatami Landi, Kimmo Pietiläinen, Ellen Tise, Hilppa Tuomainen ja Seija Vilén.

Lisätietoa:
Helsingin kaupunginkirjaston kotisivut
Helmet-sivusto
Helsingin kaupunginkirjasto 150 v. ja Suomen kirjastoseuran 100 v. -videot

Toimittaja: Riitta Taarasti
Kuvaus ja editointi: Tuomas Lipponen
Kuvauspäivät: Ellen Tise 15.9., Hilppa Tuomainen 28.9., Farzaneh Hatami Landi 29.9., Juha Itkonen 30.9. sekä Elina Hirvonen, Seija Vilén ja Kimmo Pietiläinen 1.10.2010.

2 kommenttia

1. Ihanaa kuulla suitsustusta! Olispa synttärit joka vuosi – tai niinhän ne onkin, vaan ei tietysti näin suuria ja pyöreitä lukuja.