Kaupalliset kirjastojärjestelmät vertailussa – Lapin yhteinen kirjasto -projekti

Pohjois-Savon ELY-keskus järjesti yhteistyössä Kansalliskirjaston kanssa osana ELY-keskusten koulutuskiertuetta koulutuspäivän Kirjastojen tietojärjestelmät Mikkelissä. Projektipäällikkö Leena Kinnunen Rovaniemen kaupunginkirjastosta esitteli Mikelissä Lapin yhteinen kirjasto –projektin puitteissa tehtyä kaupallisten kirjastojärjestelmien vertailua. Järjestelmävertailussa olivat mukana Aurora, Sierra ja MikroMarc. Kinnusen mukaan vielä ei ole aika hankkia uutta kirjastojärjestelmää, vaan kannattaa odottaa muiden projektien, kuten UKJ:n ja avoimen lähdekoodin järjestelmien tuloksia.

Lapin yhteinen kirjasto

Kuvaus: Timo Vainikka