Erkki Lounasvuori: Lukemisen edistäminen – hankkeet ja tilastot

Livestream-tallenne keskuskirjastokokouksesta, joka järjestettiin 29.1.2015 Pasilan kirjastossa Helsingissä.
Keskuskirjaston johtava suunnittelija Erkki Lounasvuori esittelee yleisten kirjastojen hankerekisteriä ja sen käyttöliittymää, sekä näyttää millaista tietoa ja miten sen avulla voi hakea ja visualisoida.
Keskuskirjastokokouksen teemana oli ”Lukeminen pysyy, muodot muuttuvat”.

Lisäksi videolla on Kirjastolehden päätoimittaja Ira Koivu puheenvuoro, jossa hän kertoo, että
1) Kirjastolehti on päässyt Aikakauslehtien kansikuvakilpailuun ja pyytää kaikkia käymään äänestämässä sitä (linkki lisätiedoissa)
2) Kirjastolehden kuvagalleriassa on nyt kaikki lehtien kansikuvat, sekä nettibannereita kirjastojen käyttöön. Näitä voi käyttää esimerkiksi, kun tekee linkkejä Kirjastolehden nettijuttuihin.
3) Lisäksi Kirjastolehti on mukana #kirjastopuolue -kampanjassa, johon voi haastaa kansanedustajaehdokkaita mukaan ottamalla kuvan itsestään kirjastokortin kanssa ja laittaa se sosiaalisen mediaan (Twitter, Instagram, Facebook) tunnisteella #kirjastopuolue.

Lisätietoa:
Keskuskirjastotoiminnasta Kirjastot.fi:ssä