Vuosi 2023 tuo Löytöretkiä levyhyllyihin

Uutta mielenkiitoista musiikkia julkaistaan jatkuvasti ja jo aiemmin julkaistusta löytyy aina vaan uutta ammennettavaa. Musiikkikirjastot.fi:n toimittaja Tuomas Pelttari otti yhteyttä Kirjastokaistalle ja kysyi, mitä olisimme mieltä videosarjasta, jossa hän esittelee levylöytöjä. Mehän ajattelimme siitä pelkkää hyvää ja niinpä lähdimme kumppaniksi löytöretkille.

Löytöretki levyhyllyihin -sarjan videossa Tuomas Pelttari esittelee kirjastoista lainattua musiikkia. Musiikkikirjastot.fi:n toimittaja valitsee esiteltävät levyt sekä kuvaa ja editoi itse videot. Kirjastokaista on ollut apuna luomalla sarjalle ilmeen ja toimimalla tukena ja julkaisualustana.

Kevätkaudella 2023 Löytöretki levyhyllyihin -sarjaan tuotetaan videoita noin kolmen viikon välein. Löydätte jaksot Kirjastokaistalta ja some-kanavistamme sekä tietenkin Musiikkikirjastot.fi:stä some-kanavineen.

Sarjan ensimmäisessä osassa ovat esittelyssä Tangerine Dreamin vuonna 2022 julkaistu albumi Raum sekä retroaiheena Genesis-kitaristi Mike Rutherfordin ensimmäinen sooloalbumi Smallcreep´s Day vuodelta 1980. Eikä lukuvinkkiäkään unohdeta!

Löydät tarkemmat tiedot videoista sekä tulevat osat Kirjastokaistalta Löytöretki levyhyllyihin -kategoriasta.

Meidän oli helppoa lähteä tähän tuotantoon tukijoukoiksi ja kumppaniksi, siellä olemme tehneet vuosien varrella hyvää yhteistyötä Musiikkikirjastot.fi:n kanssa. Musiikkikirjastot.fi oli mukana yhteistyökumppanina mm. näissä Kirjastokaistan tuotannoissa:
Löytöretki musiikkiosastolla -sarja
Elämyksiä ja tietoa musiikkikirjastosta -video

Lisäksi meillä on erinomaisia kokemuksia myös muiden aiheiden tiimoilta samankaltaisella konseptilla, kuin nyt alkavassa Löytöretkiä levyhyllyihin -sarjassa. Olemme olleet mukana julkaisualustana ja kanssakulkijana mm. näissä tuotannoissa, joissa ohjelmat on toimitettu meille julkaistavaksi:
Sivupiiri vinkkaa -videot Sivupiirin kanssa
Lukukoira Sylvin videot Kuopion kaupunginkirjaston kanssa
Kirjastoklovni Jojon videot Satusirkus-hankkeen kanssa
Kirjan taajuudella -podcastit Kirjasammon kanssa (tässä toimimme myös nauhoittajana)

Mukavia katselu- ja kuunteluhetkiä!

Löytöretki levyhyllyihin -sarja Kirjastokaistalla
Artikkeli jaksosta Musiikkikirjastot.fi:n Musiikki kuuluu kaikille -blogissa

Kuvassa etualalla Musiikkikirjastot.fi:n Tuomas Pelttari sekä taaempana Kirjastokaistan Mikko Helander, Joonas Nevalainen ja Riitta Taarasti.

– Riitta Taarasti, 1.2.2023 –