Tarinasaalis 2023: Anne Patrikainen – Lasten tietokirjat

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Anne Patrikainen Kouvolan kaupunginkirjastosta esittelee vuoden 2023 lasten tietokirjoja.

Tarinasaalis on kokonaisuus, jossa kirjastolaiset vinkkaavat valitsemiaan parhaita vuonna 2023 ilmestyneitä lasten- ja nuortenkirjoja. Mukana ovat myös lapsille ja nuorille sopivat pelit sekä lastenmusiikki. Tarinasaalis-kokonaisuus tuotetaan nyt toista kertaa. Ensimmäinen paketti koottiin vuoden 2022 aineistosadosta. Tarinasaalis-kokonaisuudessa aiheet on jaettu mukaan lähteneiden kirjastojen kesken. Jokainen kirjasto on tuottanut vinkkivideot haluamallaan tavalla ja lähettänyt ne osaksi kokonaisuutta Kirjastokaistalle. Tarinasaalis-kokonaisuuden idea on alun perin Espoon kaupunginkirjastosta. Tarinasaalis-tuotantoa koordinoivat yhdessä Seinäjoen kaupunginkirjaston lasten ja nuorten lukemista edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä eli Seinäjoen Erte ja Kirjastokaista.

Kirjastojen tuottamat Tarinasaalis-videot on julkaistu kirjastojen omien toiveiden mukaan joko Kirjastokaistan alustalla tai heidän omilla YouTube-kanavillaan ja tuotu sieltä osaksi Tarinasaalis-pakettia Kirjastokaistalle.

Katso lisää:
Kaikki vuoden 2023 Tarinasaalis-videot
Tietoa Tarinasaalis-kokonaisuudesta Kirjastokaistan blogissa

Kuvaus ja editointi: Otto Härkönen, Lahden kaupunginkirjasto
Grafiikka: Kati Vuorento
Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjaston alueellinen kehittämistehtävä (Lahden AKE)