Susanna Soini: Luetaanko? -hankkeen tulokset

Livestream-tallenne, jossa käydään läpi Luetaanko? -hankkeen tuloksia.

Kotkan kaupunginkirjastossa lasten ja nuorten aineistojen lainaus on laskenut 2000-luvun alusta lähtien valtakunnallista keskiarvoa jyrkemmin. Syksyllä 2019 pyrittiin Aluehallintoviraston rahoittaman Luetaanko?-hankkeen avulla selvittämään, miksi näin on sekä keinoja suunnan muuttamiseksi. Vertailukohtana toimi Riihimäen kaupunginkirjasto, jossa lasten ja nuorten aineistojen lainaus on puolestaan kasvanut 2000-luvun alkupuolelta ja on selvästi valtakunnallisen keskiarvon yläpuolella.

Webinaarissa 10.3.2020 kuultiin hankkeen tuloksista sekä millaisiin toimenpiteisiin Kotkan kaupunginkirjastossa on ryhdytty niiden pohjalta.

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Lisätiedot:
Hankkeen raportti peda.netissä
Lahden AKE:n YouTube-kanava

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä