Suomen kirjastoseuran Kirjastopäivät kokoaa ammattilaisia yhteen

Suomen kirjastoseura järjesti yhteistyössä Hämeenlinnan kaupunginkirjaston ja HAMKin kirjaston kanssa alan suurimman ammattitapahtuman Kirjastopäivät Hämeenlinnan Verkatehtaalla 15.-17.6.2022. Kirjastopäiville saapui yli 500 osallistujaa eri puolilta Suomea. Päivien teemana oli ”Tulevaisuuden kirjasto – muutosta ja empatiaa”.

Kolmen päivän aikana kuultiin innostavia ja alaa kehittäviä luentoja ja hanke-esittelyjä, verkostoiduttiin työpajojen ja osallistavien ohjelmien lomassa sekä nautittiin viihdyttävästä iltaohjelmasta. Lukuaktivisti ja lasten- ja nuortenkirjallisuutta esittelevän Sivupiirin toimittaja Henriika Tulivirta toimi tapahtuman juontajana.

Päivien yhteydessä järjestettiin myös kirjastoalan ammattimessut. Messuilla kymmenet kirjastoalan keskeisimmät yritykset ja organisaatiot esittelivät palveluitaan.

Kirjastopäiviä vietetään joka toinen vuosi. Kirjastopäivät ovat alan perinne jo vuodesta 1892. Vuoden 2024 Kirjastopäivät järjestetään Kuopiossa.

Kirjastopäivien kotisivut
Suomen kirjastoseuran kotisivut

Löydät tämän videon myös muista Kirjastokaistan kanavista:
Facebook-video
YouTube-video