Sivupiiri vinkkaa: Kristina Ohlsson – Kivienkelit

Sivupiirin traileri Kristina Ohlssonin kirjasta Kivienkelit (WSOY, 2019). Kirjan on suomentanut Pekka Marjamäki.

Kummitteleeko puutarhassa? Kristina Ohlsson tuo pohjoismaisen laatudekkarin myös lasten saataville. Koululaisten oman mysteerisarjan kolmas ja viimeinen osa.
Lasilapsista ja Hopeapojasta tutut Simona, Billie ja Aladdin ratkovat itsestään liikkuvien kivipatsaiden arvoitusta.
Pian on pääsiäinen, ja Simona odottaa pääsevänsä viikoksi isoäidin luo Åhusiin. Mutta jokin on vinossa, niin isoäidissä kuin hänen talossaankin. Isoäiti on väsynyt ja ajatuksissaan, ja Simona kuulee Huokausten huoneesta narahtelevia askeleita, vaikkei siellä ole ketään! Puutarhan suuret kivipatsaat vaihtavat vähän väliä paikkaa. Ja mistä ovat peräisin vanhojen kasettinauhojen salaperäiset äänet, jotka kehottavat Simonaa kiirehtimään, ennen kuin on liian myöhäistä? Kun kysymyksiä vain karttuu, Simona pyytää ystävänsä Billien ja Aladdinin avukseen mysteeriä ratkaisemaan. (Tekstin lähde: WSOY)

Kristina Ohlsson Sivupiirissä
Teos Sivupiirissä

Löydät tämän videon myös muista Kirjastokaistan kanavista:
YouTube-video

iMovie-video: Katja Kyllönen
Tunnus: Panu Somerma
Kuvat: pixabay.com/fi
Musiikki: Inconpetech.com: ”Quinn’s Song: A New Man” Kevin MacLeod (incompetech.com), Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License, http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
Tuotanto: Sivupiiri ja Kirjastokaista – Kirjastot.fi, 2019