Sivupiiri vinkkaa: Juno Dawson – Mallikappale

Sivupiirin traileri Juno Dawsonin kirjasta Mallikappale (Gummerus, 2020). Kirjan on suomentanut Aura Nurmi.

Jana Novak on pitkä ja hontelo lontoolaistyttö, joka ei halua kuulla enää ainuttakaan kommenttia androgyynistä ulkonäöstään. Sitten hänet värvätään arvostetun mallitoimiston listoille, ja ruman ankanpoikasen sijaan Jana onkin yhtäkkiä kansainvälinen supermalli.
Muotimaailma osoittautuu yhtä likaiseksi kuin loisteliaaksikin, ja jokaisen kulman takana vaanii petoja. Jana saa kokea niin huimaavia huippuja kuin syviä pohjakosketuksiakin. Miten kauneus voi olla niin rumaa?
Mallikappale on sekä häikäisevä ryysyistä rikkauksiin -kertomus että raju paljastustarina muotiteollisuuden pimeistä puolista. (Tekstin lähde: Gummerus)

Juno Dawson Sivupiirissä
Teos Sivupiirissä

Löydät tämän videon myös muista Kirjastokaistan kanavista:
YouTube-video

iMovie-video: Katja Kyllönen
Tunnus: Panu Somerma
Kuvat ja videot: Storyblock
Musiikki: Storyblock, redesign w intro, Artist: Graeme Cornies, Brian Pickett, James Chapple, Dave Kelly. Soundscape Audioworks / Soundscape Media
Tuotanto: Sivupiiri ja Kirjastokaista – Kirjastot.fi, 2020