Sivupiiri vinkkaa: Jukka-Pekka Palviainen – Opeta minut lentämään

Sivupiirin Henriika vinkkaa erilaisia nuortenkirjoja. Lukuvinkkinä Jukka-Pekka Palviaisen Opeta minut lentämään (Karisto, 2019). Mukana vinkkivideoilla on myös Henriikan Astrid-koira.

Ilonan naapuriin muuttaa arvoituksellinen Vertti, joka ei poistu kotoaan kuin postilaatikolle. Vertti käy kotikoulua ja lentää iltaisin ympäri maailmaa. Vähä vähältä hän uskaltaa päästää Ilonan lähelleen kertomaan elämästä kotikadun ulkopuolella. Elämästä, johon kuuluvat taidelukio, komea ja tunnettu ilmaisutaidonopettaja Karri, entinen koulukiusaaja Milli, tämän ykköskohde Tytti ja Tytin isoveli Osku, joka vie Ilonan vakavampien pohdintojen ääreen kuin kukaan koskaan aikaisemmin.
Nopein leikkauksin ja säkenöivän dialogin voimin etenevä nuortenromaani on jälleen uusi taidonnäyte tuoreelta Laivakello-voittajalta Jukka-Pekka Palviaiselta. Hän kuvaa vastaansanomattoman hauskasti nuoruuden huumaa ja ihmissuhdesotkuja, mutta ottaa luontevasti tarinaansa mukaan myös outolinnut ja väliinputoajat. (Tekstin lähde: Karisto)

Teos Sivupiirissä
Lisää Sivupiirin vinkkivideoita

Löydät tämän videon myös:
Sivupiirin Instagramista
Kirjastokaistan Facebookista