Sivupiiri vinkkaa: Holly Bourne – Mitä tytön täytyy tehdä?

Sivupiirin traileri Holly Bournen kirjasta Mitä tytön täytyy tehdä? (Gummerus, 2018). Kirjan on suomentanut Kristiina Vaara.

Lottie on tympääntynyt. Hän on saanut tarpeekseen vanhempiensa painostuksesta Cambridge-opintoihin, huonojen asioiden tapahtumisesta hyville ihmisille ja ennen kaikkea siitä, mitä täytyy kestää vain siksi, että on tyttö. Niinpä hän päättää tehdä feministisen vallankumouksen. Lottie aloittaa kuukauden mittaisen projektin, jossa tekee näkyväksi jokaisen kohtaamansa seksismin ilmentymän. Nettivideokampanjan suosion kasvaessa Lottie joutuu kuitenkin huomaamaan, miten raskasta voi olla taistella niiden asioiden puolesta, joihin uskoo. Ja jos hän ei saa edes projektin (ärsyttävän kuumaa) kuvaajaa uskomaan feminismiin, kuinka hän muka saisi vakuutettua muun maailman? Mitä tytön täytyy tehdä muuttaakseen sen, mitä tyttöydellä tarkoitetaan?
Holly Bournen suorasukaisen ja hilpeän Normaali-sarjan kolmas osa Mitä tytön täytyy tehdä? on puhutteleva kirja vakaumuksen puolesta taistelemisesta, omien voimavarojen löytämisestä sekä uskomisesta itseensä ja kykyynsä muuttaa maailmaa. (Tekstin lähde: Gummerus)

Holly Bourne Sivupiirissä
Teos Sivupiirissä

Löydät tämän videon myös muista Kirjastokaistan kanavista:
YouTube-video

iMovie-video: Katja Kyllönen
Tunnus: Panu Somerma
Kuvat: pixabay.com/fi
Musiikki: Eternal Terminal Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License
creativecommons.org/licenses/by/3.0/