Sinikka Sipilä: Miksi IFLAn Trend Report?

Tämä livestream-tallenne on tuotettu infotilaisuudessa Eduskunnan Kansalaisinfossa 7.2.2014. Lainan päivän aattona järjestetyssä tilaisuudessa julkistettiin suomeksi kirjastoalan kansainvälisen järjestön IFLAn (International Federation of Library Association) raportti maailmanlaajuisesta informaatioympäristön muutoksesta ja sen vaikutuksesta kansalaisten tiedonsaantiin, sananvapauteen ja yksityisyyden suojaan. Informaatioteknologian kehitys luo paljon mahdollisuuksia, mutta synnyttää myös uudenlaisia ongelmia. Trendiraportti luovutettiin eduskunnan sivistysvaliokunnan puheenjohtaja Raija Vahasalolle ja tulevaisuusvaliokunnan puheenjohtaja Päivi Lipposelle. IFLAn puheenjohtaja Sinikka Sipilä puhui tilaisuudessa otsikolla ”Miksi IFLAn Trend Report?”.

Tiedote Suomen kirjastoseuran sivuilla
Koko tilaisuuden striimi Bambuserissa