Satutuokio tšekiksi ja suomeksi: Alexandra Salmela – Kirahviäiti ja muita hölmöjä aikuisia

Monikielinen kirjasto julkaisee Satakielikuukauden 10. juhlavuoden kunniaksi kaksikielisen satutuokion tšekiksi ja suomeksi. Emma Paju-Torvalds ja Romana Mázerová lukevat suomeksi ja tšekiksi satuja Alexandra Salmelan kirjoittamasta ja Martina Matlovičován kuvittamasta kirjasta Kirahviäiti ja muita hölmöjä aikuisia. Tšekinkielelle kirjan on kääntänyt Alžběta Štollová. Video on tekstitetty suomeksi ja tšekiksi.

Kirahviäiti ja muita hölmöjä aikuisia sopii sekä jo lukemaan oppineille lapsille että ääneen luettavaksi. Jokainen kahden aukeaman pituisista kertomuksista on oiva hyvänyönsatu, jonka kuvia ja teemoja voi pohtia ja tutkia loputtomiin. Yhtä hyvin ne on tarkoitettu aikuisille, niin hölmöille kuin vähemmän hölmöillekin. (Lähde: Teos)

——

Na počest 10. výročí Satakielikuukausi vydává Monikielinen kirjasto dvojjazyčné video vyprávění v češtině a finštině.

Emma Paju-Torvalds a Romana Mázerová čtou finsky a česky pohádky z knihy Žirafi máma a jiné příšery, kterou napsala Alexandra Salmela a ilustrovala Martina Matlovičová. Do češtiny knihu přeložila Alžběta Štollová. Video je opatřeno českými a finskými titulky.

——

In honor of the 10th anniversary of the Multilingual Month (Satakielikuukausi), the Multilingual Library publishes a bilingual storytelling video in Czech and Finnish.

Emma Paju-Torvalds and Romana Mázerová read stories in Finnish and Czech from the book Kirahviäiti ja muita hölmöjä aikuisia. The book is written by Alexandra Salmela and illustrated by Martina Matlovičová. The book was translated into Czech by Alžběta Štollová. The video is subtitled in Finnish and Czech.

Monikielisen kirjaston sivut
Lisää Monikielisen kirjaston ainestovinkkauksia ei kielillä

Ilustrace / Kuvitus / Illustration: Martina Matločová
Čtenáři / Lukijat / Readers: Emma Paju-Torvalds (Finksy čte / suomeksi), Romana Mázerová (a česky / tsekki)