Santtu Natri: Yle Mix – uutisia lapsille Tiktokissa

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Ylen uutis- ja ajankohtaistoimituksen Yle Mix — uutisia lapsille tuottaja Santtu Natrin puheenvuoro otsikolla ”Yle Mix – uutisia lapsille Tiktokissa” Tiktok kirjastotyössä — mahdollisuudet ja haasteet -koulutuspäivästä, jonka Lahden AKE järjesti 26.3.2024 Teamsissä.

Tiktok on nuorten tärkein uutiskanava. Jopa puolet 13–18-vuotiaista seuraa uutisia Tiktokissa. Myös monet kirjastot toimivat aktiivisesti Tiktokissa ja numeroiden valossa se näyttääkin olevan varsin tehokas keino nuoren kohderyhmän tavoittamisessa. Samalla Tiktokiin liittyy myös paljon huolipuhetta sen koukuttavuudesta ja turvallisuusuhasta.

Mitä kirjastojen siis olisi hyvä tietää Tiktokista juuri nyt ja mitä pitää ottaa huomioon siellä toimiessaan? Minkälaisia hyviä käytäntöjä Tiktokissa toimivat kirjastot haluavat jakaa muille?

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Koulutuspäivän kaikki esitykset
Lahden AKE:n YouTube-kanava

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjaston alueellinen kehittämistehtävä