Sanni Petäjistö: Lukuvuosi 2023 – Katsaus tamperelaisten naiskirjailijoiden teoksiin

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Kirjastonhoitaja Sanni Petäjistö Tampereen kaupunginkirjastosta kertoo tamperelaisten naiskirjailijoiden teoksista. Puheenvuoro on osa ”Lukuvuosi 2023 – poimintoja aikuisten kirjallisuudesta” -päivää, jonka järjesti Tampereen kaupunginkirjaston alueellinen kehittämistehtävä eli akepike.

Pirkanmaan ja Keski-Suomen kirjastoammattilaiset esittelivät nostoja vuoden 2023 aikuisten kirjallisuudesta 1.12.2023 järjestetyssä koulutuspäivässä. Puheenvuoroihin oli valittu sisältöjä ja aineistoja laajasti tieto- ja kaunokirjallisuudesta. Kirjallisuuden ajankohtaisten ilmiöiden nostaminen on päivän keskiössä. Tampereen pääkirjaston Lehmus-salissa järjestetyssä päivässä esitellyt sisällöt auttavat toimimaan kirjaston asiakaspalvelussa, ja päivä olikin suunnattu kaikille asiakaspalvelutyötä tekeville.

Video on tuotu Kirjastokaistalle PiKen kirjastoklubin YouTube-kanavalta.

Koulutuspäivän kaikki videot
Kirjalista (PDF)
Tampereen AKEn sivut

Katso myös aiempien vuosien vinkkaukset:
Lukuvuosi 2022
Lukuvuosi 2021