Ritva Hyttinen: Kokemuksia kirjastoalan kehitysyhteistyöhankkeista

Live-streamtallenne Suomen kirjastoseuran ”Kirjasto vientituotteena?” -kehitysyhteistyöseminaarista, jossa lehtori, projektipäällikkö Ritva Hyttinen Turku AMK:sta piti esityksen kirjastoalan kehitysyhteistyöhankkeiden esittelyosuudessa.

Mikä on parasta, mitä suomalaiset kirjastoammattilaiset voisivat alalla kansainvälisesti tehdä? Miten voisimme parhaiten auttaa kehittyvien maiden kirjastoja? Voisiko suomalaisesta kirjastosta tulla suomalaisen koulutuksen kaltainen kehitysyhteistyön vientiartikkeli?
Suomen kirjastoseura järjesti 6.–7.4.2017 Helsingissä kaksipäiväisen seminaarin, jossa etsittiin vastauksia yllä oleviin kysymyksiin. Päivien aikana annettiin eväitä kirjastoalan kehitysyhteistyöprojektien toteuttamiseen. Seminaarin päätarkoituksena oli suunnitella yhdessä, millaista kehitysyhteistyötä kirjastoalalla jatkossa tehdään. Kehitysyhteistyöseminaari järjestettiin luonnonläheisessä kulttuurikeskus Sofiassa, joka sijaitsee Helsingin Kallvikinniemessä meren rannalla.

Lisätietoa:
Kehitysyhteistyöseminaari Suomen kirjastoseuran sivuilla