Pelin paikka LIVE: Sarjakuviin perustuvat pelit (Jakso 1)

Pelin paikka LIVE:n ensimmäisessä osassa on aiheena sarjakuviin perustuvat pelit. Ensimmäinen Pelin paikka LIVE lähetettiin 7.3.2018, jolloin Heikki Marjomaan kanssa pelaamaan saapui sarjakuva-asiantuntija Renni Honkanen Helsingin kaupunginkirjastosta.

Pelien alkamiskohdat:
– The Walking Dead 1:57
– Batman: Arkham Asylum 28:25
– Sam & Max 301 : The Penal Zone 46:17
– Wolf Among Us 1:01:10
– The Darkness II 1:19:14
– The Detail 1:36:30

Kirjastokaista ja Pelin paikka tuottavat sarjaa, jossa peliasiantuntija Heikki Marjomaa vieraineen keskustelee pelaamisen ohessa pelien sisällöistä ja tarinoista vertaillen niitä muihin tarina-alustoihin. Ohjelmat lähetetään livenä kerran kuukaudessa ja ne ovat katsottavissa myös lähetyksen jälkeen. Streamin alustoina toimivat samanaikaisesti pelivideopalvelu Twitch.tv ja Facebook.

Miksi pelit ja pelaaminen kiehtovat? Mitä pelatessa tapahtuu? Millaisia pelejä on olemassa? Mikä tekee pelistä hyvän? Kuinka kova lukija pärjää, kun edessä on valintoja sisältävä epälineaarinen digitaalinen tarinamuoto? Miksi pelit ja pelaaminen kuuluvat kirjastoon? Kuinka aloittaa peliharrastus? Miten löydän mieleiseni pelin? Keskustelussa ruoditaan muun muassa näitä teemoja sekä ennen muuta teidän, streamin seuraajien, lähettämiä kysymyksiä. Jokaisella lähetyksellä on erityinen teema, joten juuri sinua kiinnostavaa sisältöä on varmasti tulossa kevään ja syksyn aikana. Mikäli koet, että jokin teema tai pelien ilmiö jää lähetyksissä käsittelemättä, niin kerro siitä meille niin me teemme parhaamme asian hoitamiseksi.

Katso myös:
Kaikki Pelin paikka LIVE-tallenteet