OPS 2016 – Kirjastojen ja koulujen yhteistyölle ainutlaatuinen tilaisuus

Vuonna 2016 Suomen peruskouluissa opetetaan uusien suunnitelmien mukaan. Kunnissa ja kouluissa pohditaan parhaillaan, miten opetus tullaan toteuttamaan, mitä kokonaisuuksia käsitellään, mitä oppimateriaaleja käytetään ja keiden yhteistyökumppaneiden asiantuntemusta halutaan hyödyntää. Opetussuunnitelmien uudistus vaatii kirjastoiltakin uutta näkökulmaa kouluyhteistyöhön.
Keväällä Oulun koulukirjastopäivillä opetussuunnitelmauudistus oli laajasti esillä. Opetustoimen ylitarkastaja Hanna-Mari Sarlin Pohjois-Suomen AVI:sta, lehtori Rauni Kaskenviita Turun Normaalikoulusta sekä lehtori Hanna Naalisvaara Laanilan lukiosta pohtivat aihetta myös Kirjastokaistan kanssa.

OPS 2016

Toimittaja: Päivi Litmanen-Peitsala