Noora Yrttiaho: Turun kaupunginkirjaston lainattavat esineet – linjaukset ja markkinointi

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Teams-tallenne, jossa Noora Yrttiaho Turun kaupunginkirjastosta pitää esityksen ”Turun kaupunginkirjaston lainattavat esineet – linjaukset ja markkinointi”. Esitys on osa Lahden kaupunginkirjaston alueellisen kehittämistehtävän 11.11.2021 järjestämää “Kävelysauvoista kasvikuivuriin — kirjastosta lainattavat esineet” –koulutusta.

Kirjastoista voi paikkakunnasta riippuen lainata suuren kirjon tarpeellisia esineitä: urheiluvälineitä, retkeilyvarusteita, työkaluja, roskapihtejä, sähkömittareita ja jopa taidetta. Kiertotalous on kasvava ja kannatettava trendi ja kirjastoilla erinomaisesti toimiva lainausinfrastruktuuri, mutta kuuluko tavaralainaamona toimiminen kirjaston tehtäviin? Webinaarissa tarkastellaan tapausesimerkkien kautta, miten ja millä perusteilla erilaiset esineet ovat päätyneet kirjastosta lainattaviksi, kuka vastaa esineiden hankinnasta ja huollosta sekä millaisia yhteistyökuvioita lainaamistoimintaan liittyy.

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Lisätiedot:
Esityksen diat
Koulutuspäivän kaikki esitykset
Lahden AKE: koulutusarkisto
Lahden AKE:n YouTube-kanava

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä