Niina Kilpelä: Rakennetun ympäristön esteettömyyteen liittyvät säädösmuutokset kirjastojen näkökulmasta

Livestream-tallenne 14.11.2017 järjestetystä saavutettavuuskoulutuksesta. Videossa yliarkkitehti Niina Kilpelä Ympäristöministeriöstä pitää esityksen ”Rakennetun ympäristön esteettömyyteen liittyvät säädösmuutokset kirjastojen näkökulmasta”.

Helsingin kaupunginkirjaston vetämä ja OKM:n rahoittama Saavutettavuusosaaminen jalkautuu kirjastoihin -hanke järjesti koulutustilaisuuden kirjastojen saavutettavuuteen liittyvistä ajankohtaisista kysymyksistä Töölön kirjaston Mika Waltari -salissa 14.11.2017. Koulutuksessa käsiteltiin ajankohtaisia saavutettavuusteemoja paneutuen mm. kirjastojen verkkopalveluihin vaikuttavaa saavutettavuusdirektiiviä, jonka vieminen kansalliseen lainsäädäntöön on parhaillaan meneillään, sekä kirjastojakin koskevaan rakentamisen esteettömyysnormistoon tulevia muutoksia.

Esteettömyystietoa Ympäristöministeriön sivuilla
Saavutettavuus ja selkokieli –asiaa Kirjastot.fi:ssä