Mitä tapahtuu, kun kunta panostaa kirjastotoimeen? Kirjaston merkitys kunnissa

Selkokirjailija, lastenkirjailija ja kehityspäällikkö Seinäjoen ERTE Mervi Heikkilä veti Lukutaidon kuntafoorumi 2023 -tilaisuudessa paneelikeskustelun. ”Mitä tapahtuu, kun kunta panostaa kirjastotoimeen? Kirjaston merkitys kunnissa” -keskusteluun osallistuivat:
Esa Ukkola, sivistystoimenjohtaja, Pukkila ja Myrskylä
Mervi Vaara, palvelupäällikkö, lukemisen edistäminen, Oulu
Hanne Valtari, Lähiömutsi-blogin kirjoittaja

Miten lukutaidon ja oppimistulosten heikkeneminen tulisi ottaa huomioon kunnissa? Opetushallituksen tiloissa 18.4.2023 järjestetty ”Lukutaidon kuntafoorumi 2023” kutsui koolle eri näkökulmia edustavia lukutaidon asiantuntijoita. Tilaisuuden puheenvuoroissa jaettiin tietoa ja vinkkejä lukutaitotyöhön niin isoissa kuin pienemmissä kunnissa.

Seminaari oli suunnattu kuntaorganisaatioiden henkilöstölle ja luottamushenkilöille sekä kaikille kuntien lukutaitotyöstä kiinnostuneille osallistujille. Seminaarissa oli puheenvuoroja suomeksi ja ruotsiksi.

Seminaarin kaikki esitykset
Lukuliikkeen verkkosivut