Lukulampun valo syttyy kirjastoissa ympäri maan

Lukulampun valo syttyy 1.9.2011 Turun kaupunginkirjaston luotsaamassa valtakunnallisessa lukemiskampanjassa. Turun kulttuuripääkaupunkiohjelmaan kuuluva kampanja levittäytyy 16 kirjastoon Vaasasta Imatralle ja Helsingistä Sodankylään. Syyskuusta marraskuuhun kestävän kampanjan teemoja ovat uni, unettomuus, enneunet ja päiväunelmat. Kirjastoissa järjestetään mm. unimaailmasta inspiraationsa ammentavia lukemis- ja kirjoittamispiirejä. Kampanja ulotetaan myös niihin ihmisiin, jotka eivät erilaisten esteiden vuoksi voi oma-aloitteellisesti käyttää kirjaston palveluja.
Lukulampun valossa -kampanjan kuvituskuvan kuvaaja on Viljami Schleutker.

Lukulampun valossa -sivusto

Toimittaja: Riitta Taarasti