Leila Koivukangas: Mun kirjasto – nuorten osallisuutta Espoon kirjastoissa

Kirjastopalvelupäällikkö Leila Koivukangas Espoon kaupunginkirjastosta pitää esityksen ”Mun kirjasto – nuorten osallisuutta Espoon kirjastoissa”. Leila Koivukangas kertoo osuudessaan lasten ja nuorten osallisuuden edistämisen prosessista sekä Espoossa tehdyistä käytännön toimista. Osuuden lopussa Leila Koivukangas purkaa chatin kautta tulleita kommentteja ja kysymyksiä.

Nuorten kohtaaminen, nuorten osallistumismahdollisuuksien lisääminen ja nuorten palveluiden kehittäminen nousevat usein esille kirjastoalalla. 29.10.2021 järjestetyn lanu-foorumin puheenvuorot valottavat ajankohtaisia hankkeita, nuorten osallisuuden näkökulmia ja tuovat konkreettisia esimerkkejä kirjastoalalta sekä alan ulkopuolelta. Puheenvuoroissa pohditaan myös, mitä oikeastaan tarkoitamme puhuessamme nuorista ja nuorten kiinnostuksen kohteista.

PiKen lanufoorumi oli suunnattu lasten ja nuorten kirjastotyötä tekeville ammattilaisille sekä kirjastolaisille, jotka haluavat oppia ymmärtämään nuorten toimintaympäristön muutoksista. Lähetykset on suunnattu Pirkanmaan ja Keski-Suomen kirjastolaisille, mutta striimiä pystyi seuraamaan myös valtakunnallisesti.

PiKen lanufoorumi 2021 kaikki videot
PiKen lanufoorumi 2021 ohjelma