Koko kansa lukee – Hela folket läser 2017

Koko kansa lukee – Hela folket läser 6.-26.2.2017, kun kirjastot, Otava, Tammi ja Schildts & Söderströms tuovat e-lukemisen helppouden kaikkien ulottuville. Kolmen viikon ajan Riikka Pulkkisen Paras mahdollinen maailma, Merete Mazzarellan Solkattens år, K. K. Alongin Kevätuhrit, Maria Turtschaninoffin Maresi: krönikor från Röda klostret, Paula Norosen Supermarsu palaa tulevaisuuteen sekä Malin Klingenbergin ja Joanna Vikström Eklövin Den falska Bernice -teokset ovat luettavissa rajattomasti e-kirjastossa.

Kirjoja voi lukea helposti Ellibs-käyttöliittymässä samaan tapaan kuin avaisi nettisivun tai ne voi ladata omalle tietokoneelle, tabletille tai älypuhelimelle. Laina-ajoista ei tarvitse huolehtia, sillä kirjat palautuvat automaattisesti laina-ajan päätyttyä.

Kampanjakirjat löytyvät helmikuussa osoitteesta ekirjasto.kirjastot.fi, joka on yleisten kirjastojen yhteinen e-kirjasto. E-kirjastosta löytyy myös muuta luettavaa, katseltavaa ja kuunneltavaa.

Kirjan lainaamiseen tarvitaan vain paikallisen, oman kirjaston kirjastokortti, verkkoyhteys ja lukemiseen soveltuva laite. Kirjat ovat lainattavissa koko kampanjan ajan 6.-26.2.2017.

Teokset eKirjastossa:
Riikka Pulkkinen: Paras mahdollinen maailma
Merete Mazzarella: Solkattens år
K. K. Alongi: Kevätuhrit
Maria Turtschaninoff: Maresi krönikor från Röda klostret
Paula Noronen: Supermarsu palaa tulevaisuuteen
Malin Klingenberg ja Joanna Vikström Eklöv: Den falska Bernice

Tietoa Koko kansa lukee -kampanjasta Kirjastot.fi:ssä
Aiempien vuosien kampanjavideot

Löydät tämän videon myös Kirjastokaistan Facebookista:
Facebook-video

Video: Mikko Helander