Kirjavinkkaus: Tomi Adeyemi – Veren ja luun lapset

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Vinkkari Annukka Saramäki Hervannan kirjastosta Tampereelta vinkkaa luettavaa nuorille. Lukuvinkkinä Tomi Adeyemin Veren ja luun lapset (Otava, 2019). Kirjan on suomentanut Outi Järvinen.

Järisyttävä tarina vastarinnasta, uskollisuudesta ja rajat rikkovasta rakkaudesta. ”He tappoivat äitini. He riistivät magiamme. He yrittivät haudata meidät. Nyt me nousemme.”
Zélie muistaa, kuinka Orïshan maat humisivat magiaa, ja äiti kutsui koolle henkiä. Kaikki muuttui, kun magia katosi.
Nyt Zéliellä on mahdollisuus tuoda magia takaisin. Karanneen prinsessan avulla hänen on voitettava prinssi, joka haluaa tuhota magian lopullisesti. Pian Zélie huomaa, että hänellä on erityinen yhteys prinssiin. Orïshan maat ovat täynnä vaaroja, mutta suurin vaara piilee Zéliessä itsessään.
(Tekstin lähde: Otava)

Video on tuotu Kirjastokaistalle Tampereen kaupunginkirjaston YouTube-kanavalta.

Lisää vinkkivideoita nuorille Kirjastokaistalla
Teos Sivupiirissä