Kirjastopalvelujen esteettömyys ja saavutettavuus -paneeli

Virpi Launonen Itä-Suomen aluehallintovirastosta veti 25.3.2021 pidetyssä ”Kirjastopalvelujen esteettömyys ja saavutettavuus” -webinaarissa paneelikeskustelun tilajärjestelyistä, aineistoista ja viestinnästä.

Paneelissa keskustelevat:
– Mari Haatainen, Mikkelin kaupunginkirjasto
– Marjo Kivi, Avaava Oy
– Jaakko Tiinanen, Espoon kaupunginkirjasto
– Jarkko Rantamäki, Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto

Kirjaston esteettömyys- ja saavutettavuussuunnitteluun on monia tulokulmia. Aluehallintovirastojen kesällä 2020 julkaisemassa peruspalvelujen arvioinnissa kiinnitettiin huomiota mm. kirjastopalvelujen käyttäjäryhmiin ja heidän erilaisiin tarpeisiinsa. Samoin huomioitiin tarpeet kirjastotilojen muuntelulle sekä kohderyhmäsensitiiviselle viestinnälle. Myös fyysisen tilan ja digitaalisten aineistojen väliseen suhteeseen kiinnitettiin huomiota. Tässä koulutuspäivässä lähestyttiin aihepiiriä viidellä alustuksella sekä paneelikeskustelulla.

Koulutuspäivän järjestivät Etelä-Suomen aluehallintovirasto, Itä-Suomen aluehallintovirasto, Lapin aluehallintovirasto, Lounais-Suomen aluehallintovirasto, Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto, Pohjois-Suomen aluehallintovirasto ja Svenska enheten.

Koulutuspäivän kaikki esitykset
Aiemmin järjestetyn Kirjastotilat-webinaarin esitykset