Juri Nummelin: Suomalaisen kirjallisuuden marginaalit

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Tietokirjailija Juri Nummelinin puheenvuoro Lukutaitoa aikuisasiakkaille -koulutuspäivästä 21.11.2023, jonka Lahden AKE järjesti Teamsissä. Juri Nummelin saattelee kuulijat lukutaitotyön ytimeen ajankohtaisella puheenvuorollaan suomalaisen kirjallisuuden marginaaleista. Puheenvuorossa käsitellään esimerkiksi omakustannekirjallisuutta. Osuuden lopussa koulutuspäivän juontaja Noora Oluikpe Lahden kaupunginkirjastosta keskustelee Juri Nummelinin kanssa.

Kansallinen lukutaitostrategia 2030 visioi Suomesta yhteiskunnan, jossa jokainen saa tukea ja vahvistusta omalle lukutaidolleen läpi elämän. Miten edistämme kirjastoissa aikuisväestön monilukutaitoa? Millaisia mahdollisuuksia tarjoamme lukutaidon eri osa-alueiden kehittämiseen?

Lahden AKE järjesti koulutuspäivän, jossa perehdyttiin aikuisten lukutaitotyön ajankohtaisiin teemoihin ja syventämään osaamista. Koulutuspäivä tarjosi vinkkejä arjen käytäntöihin ja suuntaviivoja aikuisten lukutaitopalveluiden kehittämiseen kirjastoissa. Koulutuksen kohderyhmänä ovat kaikki lukutaitotyötä sekä kirjaston asiakaspalvelua tekevät kirjastolaiset esihenkilöineen.

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Koulutuspäivän kaikki esitykset
Kansallinen lukutaitostrategia 2030 (.pdf)
Lahden AKE:n YouTube-kanava

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjaston alueellinen kehittämistehtävä