Heikki Marjomaa: Lautapelien lainaus – kokemuksia ja kommervenkkejä

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Zoom-tallenne, jossa koordinaattori Heikki Marjomaa Helsingin kaupunginkirjastosta pitää esityksen ”Lautapelien lainaus – kokemuksia ja kommervenkkejä”. Esitys on osa Lahden ja Vaasan alueellisten kehittämiskirjastojen 14.-15.10.2021 järjestämiä ”Lakepampas-pelikulttuurifestivaali – Pelilukutaitoinen kirjastolainen ja pelikasvattava kirjasto” -koulutuspäiviä.

Mikä on kirjaston rooli pelikasvatuksen kentällä nyt ja tulevaisuudessa? Lakepampas-pelikulttuurifestivaali on uusi avaus monipuolisen lukutaidon edistämistä tukevien kirjastopalveluiden kehittymiseen. Kaksipäiväinen koulutuskokonaisuus vahvistaa kirjastojen pelikasvatusosaamista sekä esittelee monipuolisesti pelien mahdollisuuksia lukutaidon ja aktiivisen kansalaisuuden tukemisessa.  Lakepampas-pelikulttuurifestivaalin järjestivät yhteistyössä Lahden kaupunginkirjasto ja Vaasan kaupunginkirjasto, ja se oli seurattavissa livenä Vaasan AKE-kirjaston Zoomissa.

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Kaikki Lakepampas-pelikulttuurifestivaali 2021 esitykset
Koulutuspäivän materiaalit
Pelin paikka -blogi Kirjastot.fi-sivustolla
Lahden AKE:n YouTube-kanava