Harto Pönkä: Case – jauhojengi-kohu Twitterissä kesällä 2022

Sosiaalisen median, koulutusteknologian ja tietosuojan asiantuntija Harto Pönkä Innowise Oy:stä pitää esityksen ”Case: jauhojengi-kohu Twitterissä kesällä 2022”. Harto Pönkä on yleisön edustajana Julkisen sanan neuvostossa. Nämä kyseessä olevat Sanna Marin kohun asiat on käyty läpi myös JSN:ssä median ja journalismin näkökulmasta. Esitys nojautuu Harto Pönkän kokoaman datan analyysiin. Mistä tässä kohussa oli kyse ja miten se syntyi? Tällaisia tapauksia tutkittaessa lähtökohtina ovat tapahtumien maailma ja viestinnän maailma. Esitys on osa AVI Kirjastotoimen 16.2.2023 järjestämää ”Kirjastot demokratian vihollisia kampittamassa” -webinaaria.

Kirjastojen tehtävä on edistää yhteiskunnallista ja kulttuurista vuoropuhelua ja tukea sitä kautta aktiivista kansalaisuutta, demokratiaa ja sananvapautta. Kirjastojen toiminta edistää näin myös väestön yhdenvertaisia mahdollisuuksia sivistykseen ja kulttuuriin. Mitä on demokratiakasvatus, ja miten kirjastojen ammattilaiset voisivat hyödyntää sen näkökulmia ja menetelmiä työssään? Miten vihapuhe murentaa kulttuurista moninaisuutta ja aiheuttaa toiseutta? Mitä ovat somessa muotoutuvan poliittisen polarisaation mekanismit?

Koulutuspäivän kaikki esitykset
Lisää sananvapauteen liittyviä ohjelmia Kirjastokaistalla