Hanna Nikkanen: Sananvapaus edellyttää puolivarjoisia tiloja

Live-streamtallenne keskuskirjastokokouksesta, jossa Tampereen yliopiston journalistiikan vierailijaprofessori Hanna Nikkanen piti esityksen ”Sananvapaus edellyttää puolivarjoisia tiloja”.

Keskuskirjastokokous pidettiin Pasilan kirjastossa 19.1.2017, ja sen teemana oli ”Maa on lailla rakennettava” (E.A.Tunkelo, Virittäjä 1906, vol. 10). Helsingin kaupunginkirjasto on vuodesta 1981 alkaen toiminut yleisten kirjastojen keskuskirjastona. Tämän tehtävän hoitamista varten keskuskirjasto saa vuosittain erillistä valtionavustusta. Keskuskirjastotoimintaan on kuulunut vuosittain tammikuussa järjestettävä keskuskirjastokokous. Vuoden 2017 keskuskirjastokokous jää tässä muodossaan viimeiseksi, sillä keskuskirjastotehtävä muuttuu uuden kirjastolain myötä.

Hanna Nikkanen Wikipediassa
Keskuskirjastokokous Twitterissä