Elina Mähönen: Ekotukitoiminta ympäristötyön tueksi

Ympäristösuunnittelija Elina Mähönen Helsingin kaupungin Kaupunkiympäristön toimialalta pitää esityksen ”Ekotukitoiminta ympäristötyön tueksi”. Ekotukitoiminta on arjen ympäristötyötä, jonka avulla lisätään ympäristötietoisuutta ja voidaan jalkauttaa organisaation strategiat ja ympäristöpolitiikka ruohonjuuritason toimiksi ja käytännöiksi. Esitys on osa Ympäristötietoisuutta kirjastoihin -webinaaria, joka järjestettiin 3.3.2021. Webinaarin järjesti Kirjastojen ympäristötietoisuus 2020-luvulle -hanke. Webinaarissa kuultiin mm. mikä on 1,5 asteen kirjasto ja mitä ekologinen kestävä kehitys on taiteen ja kulttuurin toimialoilla. Webinaarissa esiteltiin myös hankkeen tutkimustulokset ja kirjastojen ympäristötekoja.

Yleisten kirjastojen ympäristötietoisuus 2020-luvulle -hanke on Helsingin kaupunginkirjastojen hallinnoima ja opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama kansallinen tutkimus- ja koulutushanke (2020–2021), jonka tarkoituksena on edistää kirjastojen ympäristötietoisuutta, hiilineutraaliutta ja jakamistaloutta.

Ympäristötietoisuutta kirjastoihin -webinaarin esitykset
Vihreä kirjasto -sivut