Beatles kirjallisuudessa -kirjakerho Kirjasto 10:ssä 30.11.

Yle Radio 1:n Kirjakerho tekee marraskuussa ohjelman poikkeuksellisesti radiostudion ulkopuolella ja täsmälleen oikeassa paikassa eli kirjastossa! Ylen kulttuuritoimittaja Seppo Puttonen ja musiikkitoimittaja Jake Nyman jäljittävät Helsingin Kirjasto 10:ssä vajaan tunnin ajan Beatles-yhtyeen jälkiä kirjallisuudessa.

Kirjailijat käyttävät teoksissaan usein musiikkiviitteitä luomaan tunnelmaa ja joskus myös antamaan lisä-arvoa tarinalle. Ohjelmaan on valittu teoksia, joissa on mukana The Beatles-yhtyeen hahmoja, musiikkia tai tunnelmia. Miten Beatles kirjallisuudessa näyttäytyy ja mitä merkityksiä sen kautta tarinalle on haettu ja annettu?

Kirjasto 10:ssä nauhoitettu Kirjakerho lähetetään Yle Radio 1:ssä perjantaina 30.11.2012 klo 17.20 – 18.15, ja uusintana lauantaina 1.12. klo 10.05. Kirjakerhon nauhoitus myös videoidaan ja on katsottavissa Kirjastokaistalla ja Yle Areenassa 30.11.2012 alkaen.

Tervetuloa mukaan Kirjakerhoon!
Vinkki kirjastoille: nyt Beatles-aineistot esille ja vinkkiä tilaisuudesta & ohjelmista asiakkaille. On mainiota, että Yle Radio 1:n Kirjakerho järjestetään kirjastossa.

Yle Radio 1:n Kirjakerho
Yle Areena