Satutuokio tšekiksi ja suomeksi: Alexandra Salmela – Kirahviäiti ja muita hölmöjä aikuisia

Monikielinen kirjasto julkaisee Satakielikuukauden 10. juhlavuoden kunniaksi kaksikielisen satutuokion tšekiksi ja suomeksi. Emma Paju-Torvalds ja Romana Mázerová lukevat suomeksi ja tšekiksi satuja Alexandra Salmelan kirjoittamasta ja Martina Matlovičován kuvittamasta kirjasta Kirahviäiti ja muita hölmöjä aikuisia. Tšekinkielelle kirjan on kääntänyt Alžběta Štollová.
Video on tekstitetty suomeksi ja tšekiksi.

Kirahviäiti ja muita hölmöjä aikuisia sopii sekä jo lukemaan oppineille lapsille että ääneen luettavaksi. Jokainen kahden aukeaman pituisista kertomuksista on oiva hyvänyönsatu, jonka kuvia ja teemoja voi pohtia ja tutkia loputtomiin. Yhtä hyvin ne on tarkoitettu aikuisille, niin hölmöille kuin vähemmän hölmöillekin. (Lähde: Teos)

Monikielisen kirjaston sivut, https://www.kirjastot.fi/monikielinenkirjasto?language_content_entity=fi

Kuvaus: Mika Keijonen
Videon tuotanto: Monikielinen kirjasto