Lukukoira Sylvi vloggaa Kirjastokaistalla

Saimme keväällä mukavan viestin Kuopiosta. Siellä suunniteltiin Lukukoira Sylvin vlogin aloittamista ja Kirjastokaistaa kysyttiin kumppaniksi mukaan. Loistava idea! Olimme ehdotuksesta otettuja!

Kuopion kaupunginkirjaston lukukoira Sylvi on kiltti ja rauhallinen karkeakarvainen kääpiömäyräkoira. Lukukoiran tehtävänä on auttaa oppimisessa ja innostaa lukuharrastuksen pariin. Toiminta perustuu siihen, että koira on hyvä kuuntelija – se tekee olon mukavaksi ja se ei arvostele eikä takerru virheisiin. Kirjaston lukukoira Sylvi on suorittanut virallisen lukukoiratutkinnon ja on nyt R.E.A.D.®- koira (Reading Education Assistance Dog). Sylvillä on vastaanotto pääkirjastolla kaksi kertaa kuukaudessa. Lukuhetki kestää n. 15 minuuttia. Paikalla koiran ja lukijan lisäksi on myös koiran ohjaaja, joka on hieman sivummalla ja seuraa, että kaikki sujuu hyvin.

Kuka vaan voi nyt seurata viehättävän Sylvin menoa myös videona. Vloggauksia on ehtinyt kertyä jo kahdeksan ja lisää tulee. Kuopiosta kerrotaan, että Sylvi pysyy hyvin käsikirjoituksissa ja kuvauskeikat ovat Sylville mieluisia. Kuvauksissa Sylvi pääsee tekemään temppuja, jotka palkitaan tietenkin herkuilla.

Uusimaassa vloggauksessa Sylvi toivottaa kaikille hyvää koulunalkua!

Lukukoira Sylvin vlogi
Lukukoira Sylvin Kuono kirjassa -blogi