Karri Paleface Miettinen: Revi se

Karri Paleface Miettinen kertoo Turun Kirjamessuilta suoralähetetyssä haastattelussa Kaisa Happosen kanssa tekemästään kirjasta Revi se (WSOY, 2018).
Miettisen haastattelijana toimii Seppo Puttonen, joka avaa samalla Turun Kirjamessujen suoralähetyksen.

Revi se on uudenlainen ja liikkeelle laittava runokokoelma. Se on oivaltava, suorapuheinen ja kantaaottava; sen teemat käsittelevät niin ilmastonmuutosta ja rahaa kuin myös omaa pääkoppaa ja seksuaalisuutta. Runot on toteutettu leikkaamalla, tussaamalla ja irrottamalla sanoja irti kontekstistaan. Kirja kannustaa lukijaa avaamaan pään ja sanomaan ääneen, tarttumaan rohkeasti kynään, saksiin tai näppikseen. Mitkä tahansa tekstit ja asenteet voi repiä ja rakentaa uudelleen – kuka tahansa voi löytää oman sanomisen tapansa. Maailma on täynnä sanoja. Ota ne käyttöön!
Rap-artisti Karri Paleface Miettinen on tunnettu suorista sanoistaan ja maailmanpoliittisista kannanotoistaan. Kuvakirjailija Kaisa Happonen tuo runokokoelmaan myös humoristisia ja herkkiä äänenpainoja. (Lähde: WSOY)

Kirjastokaista osallistui Turun Kirjamessuille 2018 siten, että Kirjastokaistalla oli suoralähetyspiste messukeskuksen sisääntuloaulassa perjantaina 5.10. ja lauantaina 6.10. Suoralähetyspisteestä lähetettiin kirjailijahaastatteluja, joka mahdollisti messutunnelmaan pääsemisen niillekin, jotka eivät päässeet paikanpäälle messuille. Kirjailijahaastattelut ovat Kirjastokaistan, Kirjasammon ja Turun Kirjamessujen yhteistuotanto. Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkönä toimi Seppo Puttonen.

Karri Miettinen Kirjasampo.fi:ssä
Kirjastokaista Turun Kirjamessuilla -tiedote