Sidospår tipsar: Siri Pettersen – Bubblan

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

Sidospårs boktrailer om Siri Pettersens bok Bubblan (B. Wahlströms, 2018).

Kine är en slav. Hon måste vakna på morgonen, hon måste gå till skolan och plugga allt möjligt onödigt. Hon måste stå ut med öknamnet Bubblan, hon måste dricka lättmjölk istället för helmjölk och hon måste sjunga i världens pinsammaste julkör. Hon måste följa andras dumma regler, i en dum stad, i en dum värld. Efter alla tiders värsta skoldag hittar hon en mystisk glasboll på gravgården. Inne i glasbollen finns en trasdocka. Bollen växer till en enorm bubbla i vilken man kan gå in. Här är Kines nyckel till friheten. Bubblan kan flyga! Till slut kommer Kine bort från allting och får vara i fred. Bara hon och den konstiga trasdockan. För evigt….
Bubblan är en magisk realistisk historia för alla mellan tio och hundra år. Den är en ohämmat rolig och gravallvarlig spänningsbok.
Norska Siri Pettersen arbetar också som grafisk designer och har själv planerat pärmarna för sina böcker.

Mer information:
Siri Pettersen i Sidospår
Boken i Sidospår
Alla Sidospår tipsar boktrailers

iMovie-video: Katja Kyllönen
Vinjett: Panu Somerma
Bild: pixabay.com/fi
Musik: Eternal Terminal Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License
creativecommons.org/licenses/by/3.0/
Produktion: Sidospår och Bibliotekskanalen – Biblioteken.fi, 2019

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Taggar