Ajankohtaista keskustelua tekijänoikeuksista

Tekijänoikeudet ovat kuuma keskustelun aihe. Onko digitaalisessa maailmassa järkeä makuuttaa teosten oikeuksia loputtomasti vai pitäisikö siirtyä vapaampaan tiedonsiirtoon? Mistä koostuu taiteilijoiden, kirjailijoiden ja tutkijoiden toimeentulo, kun kaikki on jaettavissa yhdellä hiiren klikkauksella?

Tietokirjailija Juri Nummelinin toimittama artikkelikokoelma Piraatti vai kirjailija? (Avain, 2011) esittelee näkemyksiä piratismin puolesta ja vastaan. Joukko teokseen artikkelin kirjoittaneita kirjoittajia saapui keskustelemaan tekijänoikeuksista Kirjasto 10:ssä järjestettyyn kirjan julkistamistilaisuuteen. Tilaisuuteen osallistuivat Juri Nummelinin lisäksi Suomen tietokirjailijoiden puheenjohtaja Pirjo Hiidenmaa, Piraattipuolueen puheenjohtaja Pasi Palmulehto, kirjailija Jarkko Tontti sekä muusikko Olavi Uusivirta.

Lisää ohjelmia tekijänoikeuksista Kirjastokaistalla

Haastattelija: Heikki Marjomaa