5 vinkkiä kirjaston koulutustilaisuuden toteuttamiseen

Kouluttaja, yliopistotutkija Kai Halttunen antaa käytännön vinkkejä kirjaston koulutustilaisuuden toteuttamiseen. Hänen lähestymistapansa mukaan oppijoiden huomioon ottaminen on erityisen tärkeää. Tulisi miettiä millainen yleisö on kyseessä ja antaa heidän myös osallistua.

Halttunen myös haastaa käsityksen vallitsevasta koulutustilaisuuden esityksen rakenteesta. Joskus voisi aloittaa tekemällä jotakin käytännössä ennen teorian käsittelyä, jotta teoria osuus olisi selkeämpi. Hän myös painottaa pitämään esityksen selkeänä ja hyvin tiivistettynä.

Kuvaajat: Tuomas Lipponen ja Panu Somerma
Editoija: Mikko Helander