Yle Radio 1:n Kirjakerho: Beatles kirjallisuudessa

Yle Radio 1:n Kirjakerho teki marraskuussa 2012 ohjelman poikkeuksellisesti radiostudion ulkopuolella ja täsmälleen oikeassa paikassa eli kirjastossa! Ylen kulttuuritoimittaja Seppo Puttonen ja musiikkitoimittaja Jake Nyman jäljittivät Helsingin Kirjasto 10:ssä vajaan tunnin ajan Beatles-yhtyeen jälkiä kirjallisuudessa. Kirjailijat käyttävät teoksissaan usein musiikkiviitteitä luomaan tunnelmaa ja joskus myös antamaan lisäarvoa tarinalle. Ohjelmaan on valittu teoksia, joissa on mukana The Beatles-yhtyeen hahmoja, musiikkia tai tunnelmia. Miten Beatles kirjallisuudessa näyttäytyy ja mitä merkityksiä sen kautta tarinalle on haettu ja annettu?

Kirjasto 10:ssä nauhoitettu Kirjakerho lähetettiin Yle Radio 1:ssä 30.11.2012 klo 17.20 – 18.15 ja uusintana 1.12.2012 klo 10.05. Kirjakerhon nauhoitustilaisuus myös videoitiin ja se on katsottavissa Kirjastokaistalla ja Yle Areenassa 30.11.2012 alkaen.

Lisätietoa:
Yle Radio 1:n Kirjakerho