Tunnelmia Helsingin kaupunginkirjaston 150-vuotisjuhlista

Helsingin kaupunginkirjasto juhli lähes kahdensadan kirjaston ystävän kanssa 150-vuotista taivaltaan 7.10.2010. Juhlan avasi kaupunginjohtaja, ylipormestari Jussi Pajunen. Hän totesi, että kaupunginkirjaston vahvuus piilee sen kyvyssä mukautua ansiokkaasti kunkin ajan ja sukupolven palvelutarpeisiin. Kaupungintalon juhlasalissa pidettyä tilaisuutta kunnioitti läsnäolollaan myös tasavallan presidentti Tarja Halonen. Presidentti Halonen piti erityisen tärkeänä sekä lasten että nuorten houkuttelemista kirjastopalveluiden pariin. Tehtävää toteuttamaan hän haastoi vanhemmat ja isovanhemmat. Juhlan viimeisessä puheenvuorossa apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen kuvasi tulevaisuuden kirjastoa ’osaamistani ja tietämystäni lisääväksi upeaksi voimapaikaksi’.

Lisätietoa:
Helsingin kaupunginkirjaston kotisivut