Serien Tre frågor om bibliotek på Bibliotekskanalen

Bibliotekskanalen har tidigare producerat den populära serien ”Kolme kysymystä kirjastosta”. Nu börjar vi också producera svenskspråkiga avsnitt av serien. I serien Tre frågor om bibliotek träffar vi kända personer som berättar om sitt barndomsbibliotek och sitt senaste biblioteksbesök, samt beskriver biblioteket med tre ord.

I den första svenskspråkiga delen är det Kjell Westö som svarar på frågorna. ”Det fanns år då jag praktiskt taget bodde där”, säger Kjell Westö om sitt barndomsbibliotek. Seriens svenskspråkiga avsnitt har både svenskspråkiga och finskspråkiga undertexter. (Du kan välja textning genom att klicka på cc-knappen nere till höger på videon).

Gäster i de tidigare finskspråkiga avsnitten har varit Juha Hurme, Seppo Puttonen, Krista Kosonen, Rauli Virtanen, Frank Johansson, Aija Puurtinen, Roman Schatz, Kimmo Ohtonen, Piia Pasanen, Samuli Putro, Jaakko Heinimäki, Minna Lindgren, Hannu Lintu, Jani Toivola, André Wickström, Pelle Miljoona och Ville Haapasalo.

Videorna i serien är korta, lätta att dela och passa bra för marknadsföring av alla bibliotek. De får fritt bäddas in på hemsidor, webbibliotek och bloggar. Du kan också be oss om en kod, med vars hjälp seriens nyaste del automatiskt uppdateras på dina egna sidor. Programmen finns på Bibliotekskanalen och vi gör dessutom Facebookversioner, som lämpar sig för att delas på Facebook. Nya finskspråkiga avsnitt publiceras ungefär en gång i månaden och svenskspråkiga varannan månad.

Serien Tre frågor om bibliotek
Kolme kysymystä kirjastosta