Nettas Läslustskola – DEL 6: Det magiska elementet – symboliska föremål & hjärtespråk

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

I den sjätte delen av Nettas Läslustskola berättar läsinspiratören Agneta ”Netta” Möller-Salmela om magiska element, symboliska föremål och hjärtespråk. Netta använder sig t.ex. av styrke- och konkretiseringsflaskor och tystnadstenar under sina bok- och berättarprogram.

På videon visar Netta sina styrke- och konkretiseringsflaskor och berättar om hur hon använder Livsdrömmens flaska, Ensamma hjärtans flaska, Modflaskan och de andra flaskorna. Netta berättar också om hur man får till stånd den tystnad som behövs för att barnen ska kunna följa med i bokprogrammet och hur hon använder sig av klappramsor och sånger för att barnen ska få röra på sig lite mellan berättelserna. Du får höra en klappramsa och en del av den bok- och bibliotekssång som Netta själv har hittat på.

Visa mer:
Nettas läslustskola -serie

Film: Panu Somerma och Mikko Helander
Klipp: Mikko Helander
Grafik: Mikko Helander
Producent: Riitta Taarasti
Översättning: Anna-Maria Malm
Produktion: Bibliotekskanalen – Biblioteken.fi, 2015

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Programmet på kartan

Taggar