Koko kansa lukee – Hela folket läser 2016

Under bibliotekens, Schildts & Söderströms, Minervas och Bazars läskampanj i juli kan alla prova på hur lätt det är att läsa e-böcker. Under tre veckors tid kan man utan begränsningar låna Karin Erlandssons bok MinkriketTommy Hellstens bok Pysähdy– olet jo perillä – 12 oivallusten polku och Matti Laines bok Merkitty mies i eBiblioteket.

Du kan läsa böckerna på nätet i Ellibs användargränssnitt eller ladda ner böckerna på din egen dator, surfplatta eller smarttelefon. Du behöver inte hålla reda på återlämningsdatumet, eftersom böckerna returneras automatiskt då lånetiden tagit slut.

Kampanjböckerna Minkriket, Pysähdy – olet jo perillä – 12 oivallusten polku och Merkitty mies hittar du 4.-24.7.2016 i det eget biblioteks webbibliotek och i de allmänna bibliotekekens gemensamma e-bibliotek på adressen ekirjasto.kirjastot.fi. I eBiblioteket hittar du också annat att läsa, se och höra på.

Mera information:
eBiblioteket
Hela folket läser –kampanjavideor 2015
Om Matti Laine på Bazars sidor (på finska)
Om Matti Laine Boksampo.fi
Om Karin Erlandsson på Schildts&Söderströms sidor
Om Karin Erlandsson i Boksampo.fi
Om Tommy Hellsten på Minervan sidor (på finska)
Om Tommy Hellsten i Boksampo.fi

Film: Mikko Helander och Panu Somerma
Klipp: Mikko Helander
Broschyrer: Harri Oksanen
Musik: ”Marimba Motivation” by Dave Depper (http://www.needledrop.co/artists/dave-depper/)
Producent: Riitta Taarasti
Produktion: Bibliotekskanalen – Biblioteken.fi, 2016

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Programmet på kartan

Taggar