Miten Kirjasto 10:stä tuli Kirjasto 10?

Helsingin kaupunginkirjasto avasi 1.4.2005 Helsingin keskustassa Pääpostitalossa uuden toimipisteen, Kirjasto 10:n. Se tarjoaa musiikkia ja tietotekniikkaa sekä niihin liittyviä palveluita. Huhtikuussa 2010 vietetään Kirjasto 10:n viisivuotisjuhlaa. Ovista on virrannut huikea määrä asiakkaita ja vierailijaryhmiä, Kymppiä on palkittu ja se on ollut näkysti monessa mukana. Kymppi on saanut myös ennennäkemättömän paljon mediajulkisuutta. Kymppiä on ihailtu, mutta myös ihmetelty.

Miten kaikki lähti liikkeelle, mikä on muuttunut ja mitä kohti Kirjasto 10 on menossa? Sen tietävät parhaiten tietenkin kymppiläiset.

Lisätietoa:
Kirjasto 10 HelMet.fi:ssä

Löydät tämän videon myös Kirjastokaistan YouTube-sivulta:
YouTube-video

Toimittajat: Tuomas Lipponen ja Riitta Taarasti